torsdag 11. november 2010

Historie i gamle ting...


Dette bildet er jeg stolt av, det viser nemlig min kjære morfar og resten av klassen hans i 1921. Han var da 14 år, og stolt eier av et par flotte tresko. Det er hans føtter/tresko en ser til venstre for jenterekken i front!

Disse to flotte servietteringene har nok vært gave til et brudepar en gang i tiden. De er gravert, helt nydelig arbeid! Så kjære OLGA og NIKOLAY, jeg håper og tror dere hadde et lykkelig ekteskap, fikk mange barn og koste dere i livet. Jeg er takknemlig for å få ta del i livet deres nå i ettertid. Jeg tenker på dere innimellom, og må faktisk innrømme jeg sitter og dagdrømmer om det jeg tror kan ha vært deres hverdag.

Settet i nysølv med de søte små skjeene kommer fra min kjære svigermor! Hun setter pris på at jeg "gidder" å pusse, vise frem og ta vare på alle disse gamle tingene. Og jeg er kjempetakknemlig i retur. Tenk å ha en svigermor som øser av seg med gamle skatter!
Sausenebbet og muggen er henholdsvis Egersund og Figgjo fra et bruktmarket i nærheten. Det er like moro hver gang å finne slike vakre ting. Samme med nysølv-skjeer fra loppis, hvem klarer å gi fra seg slikt? Jeg blir nesten like overrasket hver gang, og ikke minst veldig glad!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar