onsdag 10. april 2013

Endelig Høvik-skål på meg

Etter å ha lest meg "klok" på flere blogger og samlesider på nettet ble det endelig min tur. Loppemarked i nabohuset (forsamlingshus) er jo bra. ;-) Ruslet avgårde med min kjære pappa tidlig lørdags morgen. En god del mennesker og litt kø som seg hør og bør. Vel inne var det bare å komme seg rundt og se.. Stort rom og flere bordgrupper med sorterte "lopper". Ja, her vestpå er loppemarked nå flere steder som en butikk, med priser på varene og god orden. Faller ikke i smak hos alle, og flere loppemarked-arrangører får "som hatten passer" hvert år på nettsider om slike arrangementer. Jeg fant glassavdelingen og så da krystallskåler priset til flere hundre kroner. Midt på bordet blant dette dyre krystallet stod derimot et søtt stettfat som ikke var overpriset. Det ble mitt.

Det er som nytt, og det er jo bra med tanke på at det er produsert i perioden 1899-1917. Produsent Høvik og modellen er Diana. Jeg er så fornøyd med dette varpet mitt. Kanskje starten på en god Høvik-samling  :-)

Det ble flere varp den dagen også, noen gode gamle puddingformer. En fra Egersund og en fransk fra Sarreguimes. Synes de er nydelige, selv om jeg tviler på det blir til noe hjemmelaget fiskepudding i disse. 

Nå har resten av loppemarkedsesongen gått meg hus forbi her jeg sitter med foten høyt hevet. Får ta det igjen til høsten. Har bestilt sjåfør (min kjære pappa) til bruktbutikkrunde så snart jeg får lov å vandre i butikker igjen. :-) Gleder meg i alle fall til det. 

2 kommentarer:

  1. Hei så koselige ting du har funnet (kom jo ikke akkurat som en bombe at du fant noe*hihi*;O).

    Så bra du har far til å stille som sjåfør (har veeldig inntrykk av at han liker sånt han også;).

    Så gøy du likte Plint vannoker`n;). Ser på den i beundring hver gang jeg går forbi den på kjøkkenet. Og ja, eg ska slit`an (måtte spørre KH hva det ordet betydde igjen, glemmer det hver gang, hoho;)

    Morro at vi er begge på NIB. Og tusen takk for reklame til giveawayen, stor stas skal du vite! Gleder meg allerede til din:O)!!

    Ha en fin bursdag! Klem fra oss på andre siden av landet :O)

    SvarSlett
  2. så bra robotsjekking er tatt bort:O)! Jeg sliter sånn med å lese de talla og bokstavene men nå blir det så mye lettere å kommentere her inne:O)

    SvarSlett