søndag 13. mars 2011

Ojojoj - symaskinen er fremme fra glemselen..

I fjor sommer var jeg en tur til Drammen. Jepp, noen drar til Drammen for å handle litt. :-) Og det er ikke tull en gang - de har noen flotte butikker der. Fru Bruuns handelshus m.m. Av alle ting gikk jeg innom en Europrisbutikk og fant denne søte lille flette-kurven.



Men det ble shoppet mer og da vi skulle hjem med toget, ble denne flotte kurven brukt som koffert. Hadde jo litt å dra på. Desverre tålte den ikke lasset og den ene hempen på siden røk tvert av. U-hu! "Dett var dett"-tenkte jeg og trodde jeg aldri skulle kunne bruke den mer.. Men neida. Jeg dro til stoff og stil - fant noe semsket skinn som passet i fargen, (de hadde ikke skinn i rett farge) og dro hjem med gode intensjoner om å få den fikset. Jada! Nå har den stått på loftet i 8 mnd. På torsdag fant jeg den frem - sprettet opp foret - løsnet "flette-knuten" - rev av restene fra den gamle hanken - sydde ny - tredde på festet - festet foret igjen og VIPS: På under 30 min var jobben gjort. Hanken nede til høyre er den jeg har skiftet ut. Er ikke identisk, men jeg er godt fornøyd. OG ganske så stolt av meg selv.. :-) Er vel lov å skryte litt av seg selv etter en sååå stor bragd! :-) Nå huser kurven masse moro fra Panduro. Kanskje det blir mer kreativitet her etterhvert.

Nå begynner i alle fall en ny uke! Her er våren laangt unna. Trodde noen nye blomster i går skulle gjøre susen - men i dag er det atter helt hvitt ute etter MYE snøfall i dag.. Ha en fin uke som kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar