mandag 1. februar 2010

Fretexsfunn/bruktmarked

Jeg tar gjerne turen innom Bergens ulike bruktbutikker, det være Miljømarked eller Fretex. Noen ganger går jeg tomhendt hjem, men det er ikke ofte.. Lett å finne en liten ting jeg BARE MÅ HA! Er vel langt i fra den eneste som har det slik! 10 kr på Miljømarkedet. Når jeg senere søker på navn og tall under viser det seg denne flotte toast rack'en er fra Sheffield, England 1850-1899. Laget av Roberts & Belk. Skal ikke så mye til for å glede gamle mor! Liker å finne historien rundt det jeg tar inn i huset..
En flott ny glassflaske til oppvaskemiddelet på kjøkkenet. Ser litt finere ut enn en Zalo-flaske... 10 kr på Fretex er jo til å leve med...




Min stoore glede fra Miljømarkedet til Miljøvernforbundet. Stod bortgjemt på det trange loftet med en prislapp på 20 kroner. MÅ nesten ha vært feilmerket, men fikk den, jeg! JIPPI!!! Lurer på hva den har vært brukt til, er jo ikke bunn i den. Trodde det var et paraplystativ, men lurer altså..



Fretex har skatter innimellom, blant annet denne nydelige kurven med lås/slå. Står fremme på setet til en av farmors gamle trestoler. Både bruksvennlig og vakker!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar