tirsdag 20. september 2011

Skattejakt på loftet..

Denne skattejakten begynte egentlig som en bosstømming! Har fremdeler krinkler og kroker på dette loftet med gamle rester etter tidligere familie.. Var jo min farfar som bygget huset og min mann og jeg overtok etter mine foreldre. Så her en dag kom min far over for å hjelpe meg med å tømme en krok. Og det var ikke lite som dukket opp der.. Mest skrot og søppel, men noen lyspunkt var det også.

Jeg husker ennå dette maleriet da det hengte over sofaen i stuen... Nå har det fått litt hard medfart og har noen små hull, men er et flott maleri da. Trygve Mjærfoss har malt det.

 Dette speilet er favoritten. Ovalt og fullt av gamle flekker, slik bare tiden kan slite på det. Gleder meg til vi skal jakte mer der oppe. Er noen skråloft som skal ryddes ut også. Min kjære pappa åpnet en skillevegg på et tidspunkt, vi så mye rart og lukket igjen. Hans kommentar var: Mye god isolasjon der inne nå!! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar