lørdag 9. april 2011

En tur til BIR og gjenbrukshallen..

Fikk et lurt tips om at BIR har gjenbrukshall her i Bergen. Dro opp tidlig en mandags morgen og var nå ikke sikker på hva jeg kunne finne blant andres søppel.. Jeg ble positivt overrasket. To flotte glass, et Cognacglass fra Hadeland og et lite likørglass fra Holte. De stod pent og pyntelig på en hylle og ropte på meg... Det er en fin måte å resirkulere på, da. De som leverer må betale for lasset sitt uansett str/volum. For dem er det jo søppel. Det som kan brukes om igjen blir lagt frem i hallen og der kan man plukke med seg det en vil ha. Liker også regelen om at en bare har lov å være i hallen 1 time om gangen - slik at ingen står der og venter på godbitene.. :-)
Denne godbiten ble min! En nydelig gammel lampe! Har ennå ikke bestemt meg for om den skal opp i stuen eller på hytten.. Får ta sommeren til hjelp og se. Uansett ble jeg så paff da jeg fant den at jeg ikke turde å ta den med meg. Måtte spørre om det var sant at det bare var å bære med seg tingene ut i bilen.. Litt amatør, men man lærer så lenge man lever.. Det blir nok flere besøk til BIR i fremtiden.


Fortsatt god helg - i morgen blir det gjerne et loppebesøk eller to!

2 kommentarer:

  1. Hvor ligger det da? i rådalen?

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Ligger i Blomsterdalen-området.. Inn der ved Blomsterdalen senter, er det vel! Skal opp en tur i uken nå. Lenge siden sist! :-) Ha en fin uke!

    SvarSlett